Tunel Deboreč byl proražen.

Modernizace 11. úno 2020

ZDROJ OBRÁZKU: Českobudějovický Deník

Po více než jednom roce byl dne 11. 2. 2020 proražen tunel Deboreč na trati 220 v úseku Sudoměřice - Votice. Jeho délka je 660 metrů, z tohoto na jeho raženou část připadá 562 metrů. Tunel byl ražen tzv. Novou rakouskou metodou.

"Po porážce tunelu budou následně zahájeny práce na dobírce jádra tunelu, na izolacích a na sekundárním ostění tunelu," popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Aktuálně se razí na trati o trochu větší tunel Mezno s délkou 840 metrů. Jako zajímavost lze zmínit, že je aktuálně proraženo cca 350 metrů s postupem 2 metry za den.

Modernizace trati Sudoměřice - Votice je jednou z posledních souborů stavem na 4. tranzitním koridoru, který spojuje Rakousko a Německo přes České Budějovice, Prahu a Děčín.

Na dosud jednokolejném úseku přibyde druhá kolej a zastávka Červený Újezd.

Dokončení projektu se předpokládá na začátek roku 2022. Celkové investiční náklady činí 7 159 049 000 Kč bez DPH.

ZÁZNAM ŽIVÉHO VYSÍLÁNÍ SPRÁVY ŽELEZNIC:

Tagy

Bomba! Úspěsně jste se přihlásil do odběru novinek.
Výborně! Dokončete postup pro plný přístup.
Vítejte zpět! Byl/a jste úspěšně přihlášen/a!
Úspěch! Nyní máte přístup k veškerému obsahu.