Netolický: Pokud nebude Leo Express 16. ledna plnit smlouvu, upozorníme na možnost jejího vypovězení.

Jednotka Stadler Flirt dopravce LeoExpress. ZDROJ: LEOEXPRESS

Druhý největší český soukromý dopravce LeoExpress nově provozuje dotované linky na Orlickoústecku. LeoExpress zajišťuje dotovanou dopravu na dvou tratích 024 Ústí nad Orlicí – Mlýnický Dvůr a 025 Dolní Lipka – Hanušovice nově od 15. prosince. Dopravce na těchto tratích ujede asi 740.000km ročně. Kraj je vázán za první rok provozu dopravci vyplatit 95miliónu korun.

V tiskové zprávě Pardubického kraje, která byla vydáná 7.1.2020 bylo zmíněno o možném vypovězení smlouvy.

„Pokud nebudou všechny stanovené smluvní podmínky naplňovány k 16. lednu včetně, upozorníme dopravce na možnost vypovězení smlouvy pro její hrubé porušování. Je to velmi silný apel, který musí dopravce vnímat,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Hejtmanovi vadí nevyhovující odbavovací systém (Dopravce zatím nepřijímá krajský tarif IREDO, problém řeší tím, že cestující s IREDO jede zdarma, což není přijatelné.), WiFi a návaznost spojů.

Náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš upozornil na zvýšené kontroly naplňování smlouvy ze strany kraje. „Kromě zaměstnanců oddělení dopravní obslužnosti, kteří vyjíždí na Králicko a Letohradsko, vyčleníme dalšího pracovníka ve spolupráci se společností OREDO. Všechny podněty, které máme jak přímo z těchto kontrol, tak od starostů a občanů, okamžitě předáváme společnosti Leo Express k řešení a hlavně k rychlému vyřešení,“ řekl Michal Kortyš.