Na české železnici se zrychluje.
ZDROJ OBRÁZKU: Petr Kývala - TrainRail.eu
Česká železnice se postupně zrychluje. Můžeme to poznat třeba na úseku Praha - Ostrava, který zažívá svůj růst. Pro porovnání Pendolinem Českých drah projedeme tento úsek za 3 hodiny. Autem je cesta vyšší o cca 40 minut pokud pomineme kolony a opravy.
Největší novinou je nový Ejpovický tunel, který při své maximální rychlosti 160km/h šetří v úseku Plzeň - Rokycany čas o 8 minut. Pokud chcete vědět přesnou jízdní dobu, tak ta byla 19 minut a aktuálně je 11 minut. Bohužel na tuto rychlost nedosahují lokomotivy 362, které zde převládají a vozí svým způsobem skoro všechny vlaky. Lokomotivy 362 mají maximální rychlost 140km/h.
Výrazně se zkrátila jízdní doba rychlíku a vlaků dopravce LeoExpress v úseku Bohumín - Karviná. Ta se pohybovala okolo 15 minut, a nyní cestujícím šetří 5 minut jejich času a o další dvě pro cestující navazujícím spojem na Český Těším.
Nyní se i rychlíkem z Veselí nad Lužicí do Českých Budějovic dostaneme o malou dobu rychleji. Ta není tak výrazná vůči celkové jízdní době. Do Českých Budějovic se dostaneme už za 27 minut oproti minulých 31 minut.
Ze Světlé nad Sázavou do Havlíčkova Brodu se dostaneme už za 14 minut, přičemž dřívější jízdní doba byla 20minut.
Správa Železnic dále modernizuje dost lokálek. Patří zde úseky Louny – Lovosice, Kladno-Dubí – Brandýsek, Žďár nad Sázavou – Tišnov nebo Studénka – Bílovec. Největší zrychlení zažili cestující v úseku Louny - Lovosice, zde tento úsek projedou namísto původních 69 minut na 52 minut.
Jak můžeme vidět, zrychlení se pohybuje v průměru 5 minut, avšak každodenní cestující to dost ocení.