České dráhy: Museli jsme odstavit push-pully kvůli dveřím.

České dráhy mají již čtyři vlaky z pěti, které jsou objednané. Do svého vlastnictví je od Škody Plzeň stále nepřevzaly.

České dráhy vyřadily z beta provozu netrakční jednotky push-pull, který jezdily na trati Ostrava - Frenštát pod Radhoštěm. Důvod vyřazení z provozu je kvůli špatnému chování bezpečnostních prvků. Celková hodnota celé zakázky na výrobu jednotek činila 1,039 miliardy korun, soupravy v hodnotě 986 milionů by měli být dodány na jaře 2021. 12. prosince 2021 vyjel cvičně jeden vlak. Postupem času se provoz rozšířil na tři soupravy denně. Tyto jednotky (push-pully) dráhy provozují společně s lokomotivou řady 750.7 (reko Brejlovec) do doby, dokud nebude elektrifikovaná trať.

Vyjádření ČD:

V rámci testování jednotek push-pull ve spojení s řadou 750.7 bylo zaznamenáno nestandartní chování bezpečnostních prvků, které by v určitých momentech dovolily rozjezd vlaku s otevřenými dveřmi.

Jedná se o situaci, kdy např. cestující dobíhá vlak a vběhne do zavírajících se dveří, nebo kdy cestující zavírajíce se dveře přidrží (umístí překážku do dveří a jiné). Na to systém reaguje a dveře až 3x uvolní. Pokud se překážka po třech pokusech stále nachází ve dveřích, systém nechá dveře otevřené a zavřít se dají pomocí příkazu strojvedoucího, nebo při rychlosti nad 5km/h.

S výrobcem jednotky (Škoda Plzeň) tuto chybu  již řešíme. Nelze z bezpečnostních důvodů s touto chybou vyjet do provozu.

Ohrožení cestujících během testovacích jízd nebylo zaznamenáno a v případě odstavení jde o preventivní krok na základě zjištění našich zaměstnanců a provedených simulací zaměstnanci depa, tak aby k ohrožení bezpečnosti cestujících ani nedošlo.